Umiejętność skutecznego zaprezentowania swojej firmy wydaje się być dość prosta, ale na podstawie doświadczeń i obserwacji stwierdzam jednak, że dużo osób ma z tym kolosalny problem. Kiedy od potencjalnego klienta pada prośba: „To proszę opowiedzieć o państwa firmie”, zazwyczaj odpowiedź jest mało przekonująca i zachęcająca. Często po takiej nudnej i nieciekawej prezentacji potencjalny klient traci bardzo szybko zainteresowanie współpracą. Czasami wręcz prezentacja wygląda jak dukanie […]
Εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo. (J 1,1.3). Nie dbamy o język, jakim mówimy. Nie doceniamy siły słów, które wypowiadamy. I co gorsza, nie wiemy, że świadomie lekceważąc komunikację werbalną, nieświadomie rezygnujemy z najskuteczniejszego narzędzia perswazji, jakim jest język. Napisano tysiące […]
Ciepłych i pełnych radości Świąt Wielkiej Nocy życzą Zarząd i pracownicy Kontekst HR International Group
Na szkoleniu zapadła kilkusekundowa cisza, kiedy jeden z menedżerów zapytał: „Czy mam robić taką analizę samodzielności pracownika przy okazji zlecania zadań?”. Niepewny ton głosu oraz wyczekiwanie uczestników świadczyły, że pytanie jest istotne. Podobne wątpliwości można mnożyć. Przygotowanie się do rozmowy z pracownikiem wymaga czasu. Uporządkowana technika odrzuca… swoim uporządkowaniem. A gdzie miejsce na spontaniczność i elastyczność? I dlaczego samo szkolenie nie wystarczy? Akcentując […]
Chyba każdy uczestniczył w ciekawym, inspirującym szkoleniu, po którym wracał pełen planów, pomysłów i marzeń. Być może niektóre z tych rzeczy zrealizowaliśmy. Dziś w sklepie internetowym Empiku znajduje się 1 048 książek z kategorii „rozwój osobisty, motywacja”. Być może niektóre pozycje znajdują się także na naszych domowych półkach – przeczytane lub czekające na dogodną chwilę. Być może część zawartych w książkach porad również wdrożyliśmy (lub nie) […]
Parę lat temu w Stanach Zjednoczonych przeprowadzono ankietę wśród menedżerów 500. największych firm Ameryki. Zapytano ich, które ich zdaniem zawody mają przed sobą największą przyszłość. Wyniki były zaskakujące. Okazało się, że na czele nie znalazły się wcale zawody związane z nowoczesnymi technologiami, ale stare i ciągle potrzebne do sprawnego funkcjonowania biznesu. Na pierwszym miejscu znalazł się sprzedawca. Wiadomo, bez skutecznej sprzedaży, nie ma sukcesu, więc złoty medal był jak […]
Każdy z nas o nich myśli, ale niewielu wie, jak się do nich zabrać. Każdy z nas o nich marzy, ale tylko nieliczni mają w sobie wystarczają siłę, aby je urzeczywistnić. Cele. Co roku w styczniu setki milionów ludzi na całym świecie siadają nad białą kartką papieru, biorą do ręki ołówek i spisują swoje cele na najbliższy rok. Czego tam nie ma? Same szczytne wyzwania. Ludzie stawiają sobie cele z niezmienną wiarą, że tym […]
„Czy mogę wysłać na szkolenie jedną osobę?”, „Mam dwóch sprzedawców, chciałbym zwiększyć ich umiejętności negocjacyjne.”, „Wszyscy kierownicy w zeszłym roku skończyli AKADEMIĘ LIDERA, a teraz po awansach mam trzech nowych. Co mogę zrobić, by ich też przeszkolić?”, „Niestety nie zbiorę jednak 12-osobowej grupy szkoleniowej”. Często z różnych stron docierały do nas te i podobne pytania i prośby. W gronie konsultantów pojawiały się także pomysły stworzenia uczestnikom szkoleń […]
Rozpoczął się nowy rok i nadszedł tradycyjny czas postanowień i celów. Jako motto tego artykułu niech posłuży cytat: „Każdy jest geniuszem. Ale jeśli zaczniesz oceniać rybę pod względem jej zdolności wspinania się na drzewa, to przez całe życie będzie myślała, że jest głupia” [autor nieznany]. Wszyscy chcemy osiągać sukcesy – te większe i mniejsze. Ale co jest dla nas sukcesem? Jak będziemy go definiować i jak mierzyć? Czy planujemy działania, […]
Zarządzanie zespołem należy do innej grupy umiejętności menedżera niż kierowanie ludźmi. Są jednak między nimi podobieństwa, o czym wie doskonale część menedżerów. Deklaratywnie większość przełożonych twierdzi, że zna powody tworzenia i działania zespołów. Kiedy opowiadają o pracy własnych zespołów, okazuje się, że z zastosowaniem tej wiedzy jest już gorzej. Kocham zespoły. Dlatego przykro mi, jeżeli menedżer nie korzysta z własnych, sprawdzonych doświadczeń. Jakich? Odpowiedzmy na pytanie: […]






