Wiedza
13 grudnia 2016

Zapewne i tobie zdarzyło się, że umówiłeś się na dwa spotkania w tym samym terminie tylko dlatego, że nie miałeś jak sprawdzić, co na ten dzień zaplanowałeś. Albo ktoś poprosił cię o wysłanie ostatniej wersji prezentacji, a ty właśnie byłeś na urodzinach cioci, na które twój laptop nie był zaproszony. Kto z nas nie szukał ukrytej kartki z ważną informacją lub nie przeszukiwał historii wyszukiwarki, by znaleźć fascynujący artykuł, który trzy dni temu czytał (dobrze, że były to tylko trzy dni). […]

Ewa Prędka

Ewa Prędka
czytaj więcej
6 grudnia 2016

Zapraszamy do obejrzenia wypowiedzi pani Katarzyny Perłowskiej oraz pana Tomasza Krzeszowskiego-Waloszek o metodzie 70/20/10. Była ona tematem tegorocznego HR lunch meetingu w Warszawie oraz Wrocławiu.

KontekstHR

czytaj więcej
29 listopada 2016

13 lat temu Agnieszka, Jacek i ja podjęliśmy chyba najważniejszą decyzję w naszym życiu. Zostawiliśmy za sobą stabilny świat i rzuciliśmy się na wzburzony ocean nowych możliwości. Pamiętam dobrze ten moment. Siedzimy w restauracji „Buffo” i rozmawiamy o tym, czego już nie chcemy i co jest dla nas naprawdę ważne. I nagle olśnienie jak błysk flesza w oczy – nasze marzenia możemy spełnić tylko wtedy, kiedy od podstaw zbudujemy własną firmę. Wiele […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej
24 listopada 2016

Tym razem na spotkaniu praktyków branży HR swoim doświadczeniem podzieliła się Katarzyna Perłowska, która opowiedziała o programie 70/20/10 realizowanym w firmie Kraft Foods (obecnie Mondelez International). Usłyszeliśmy o blaskach i cieniach, o sukcesach i trudnościach w realizacji projektu – z tym, z czym każdy wdrażający metodą 70/20/10 powinien się liczyć. Aby zaś przekuć na praktykę zdobytą podczas wystąpienia wiedzę i móc podzielić się doświadczeniem, elementem HR lunch meetingu były warsztaty. […]

Ewa Prędka

Ewa Prędka
czytaj więcej
18 listopada 2016

Model 70/20/10 działa! A jak bardzo może być skuteczny, opowiedziała nam Anna Bielicka, kierownik szkoleń i zarządzania talentami w WABCO. Ta organizacja w świadomy sposób wdraża program „Master your talent”, którego fundamentem stał się właśnie model 70/20/10. Główny nacisk został położony na wymianę wiedzy w organizacji (20% – mentoring, coaching, networking) oraz rozwój przez doświadczenie (70% – rozwiązywanie problemów, projekty, zadania indywidualne). Studium przypadku przedstawione przez naszego […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej
8 listopada 2016

Kiedy mam do wyboru zatrudnić młodą mamę (tatę) lub inną, bezdzietną osobę, zawsze bez wahania wybiorę tę pierwszą. Dlaczego? Robię tak od wielu lat i jeszcze nigdy się nie zawiodłem. Wbrew obiegowym opiniom, że młodzi rodzice często chodzą na zwolnienia bądź nie są w stanie skupić się na pracy ze względu na dziecko, ja mam zupełnie odmienne doświadczenia. To pracownicy, w których warto inwestować. Zorganizowany jak… rodzic Spośród wszystkich pracowników, których do tej pory zatrudniałem, to właśnie młodzi […]

Tomasz Antosiak

Tomasz Antosiak
czytaj więcej

Dzisiaj szybkość uczenia jest jedną z podstawowych kompetencji pracowników, zaś rolą organizacji jest umożliwienie jej rozwoju. To oczywiste, że o przewadze konkurencyjnej decydują kompetencje pracowników, a w zasadzie to, jak szybko pracownicy je rozwijają. Jak wspierać rozwój pracowników w czasach wielkich wyzwań i dramatycznie szybko zachodzących zmian? Od wielu lat model 70/20/10 uznawany jest powszechnie za skuteczną odpowiedź. 70% planowanych działań rozwojowych powinno być związane z praktyką na obecnym […]

Mariusz Bonk

Mariusz Bonk
czytaj więcej
10 października 2016

Rynek jest bardzo wymagający. Przy rosnącej konkurencji firmy coraz większą uwagę przykładają do efektywności ludzi pracujących w ich zespołach sprzedażowych. Przedstawiciele handlowi są częściej szkoleni z zakresu znajomości technik sprzedaży czy prowadzenia negocjacji. Mniej uwagi poświęca się natomiast umiejętności budowania długofalowych relacji z klientami, a w szczególności świadomego kreowania tych relacji z uwzględnieniem specyfiki procesu sprzedażowego. Z doświadczeń naszych klientów wynika, że w bardziej złożonych procesach sprzedażowych, […]

krzysztof.sapkiewicz

krzysztof.sapkiewicz
czytaj więcej

Uważasz, że twój pracownik jest samodzielny. Tak długo już pracuje! A tu rozczarowanie… Podczas szkoleń liderskich, co rusz pojawia się kwestia optymalnego wykorzystywania czasu w kierowaniu ludźmi. Moje rozmowy z klientami i praca na sali szkoleniowej wskazują, że często nie chodzi nawet o to, aby robić coś więcej, ale po prostu, aby robić to coś inaczej. Dlatego czasami moje serce trenera i coacha bardzo cierpi [przyp. żart], kiedy widzę, że ktoś prowadząc rozmowę z pracownikiem, dzięki […]

Anna Filipow

Anna Filipow
czytaj więcej
16 września 2016

Nieraz słyszałam opinie naszych klientów, że Kontekst HR IG to świetny zespół. W pełni się z nią zgadzam! Siła naszej firmy ukryta jest w ludziach. Funkcjonowanie organizacji takiej jak nasza wymaga sprawnego zarządzania i efektywnych procedur, ale przede wszystkim oparte jest na relacjach i wzajemnym zaufaniu. A te najlepiej budować, będąc razem. To „bycie razem” jest mocno utrudnione, bo nasz zespół na co dzień pracuje w różnych lokalizacjach, a trenerzy pochodzą z różnych […]

Agnieszka Więckowska

Agnieszka Więckowska
czytaj więcej